Logo

Logga in

Logga in mig automatiskt vid nästa besök

eller

Sista anmälan
Antal deltagare

TUR/AKTIV/ELITE - 70KM - med tidtaking SEEDINGSRITT TIL BIRKEN
Starten går fra Aunasenteret i Oppdal sentrum og gjennom boligfelt og asfalterte veier i ca 2 km. Løypa går videre i lett terreng på grus- og traktorveier fram til Driva der E6 krysses. Her starter den 20 km lange stigningen oppover den historiske seterdalen Vinstradalen.  Løypa krysser den 40 meter høye Moabrua og går forbi en rekke setervanger. Etter 35 km går løypa over i et 4 km langt sti og kjerreveiparti. Midtveis på dette partiet nås løypas høyeste punkt 1341 moh. Terrengpartiet er sykkelbart, men ta det med ro i nedoverkjøringene mot innsjøen Unndalsvatnet. Løypa går videre på lettsyklet grusveg framover Unndalen. På strekningen mellom 50 og 60 km stiger løypa igjen ca 200 høydemeter. Trøsten er at nå suser det 650 høydemeter nedover Ålmdalen, mot mål i Oppdal sentrum og Aunasenteret.
NB! Sauer og ungdyr langs løypa.

TRIM- OG FAMILIEKLASSE - 25KM eller 30KM - ingen tidtaking
Starten går fra Aunasenteret i Oppdal sentrum og gjennom boligfelt og asfalterte veier i ca 2 km. Løypa går videre i lett terreng på grus- og traktorveier fra til Driva.
Når du kommer til Skoremsbrua (etter ca 10km) kan du velge om du vil sykle ei sløyfe på ca 5km slik at hele turen blir på ca 30km
Hvis du ønsker å sykle 25km, må du  vende nesen mot sentrum igjen i stedet for å fortsette på 30km-sløyfa. Du er nå på fylkesvei (grusvei) og må ta hensyn til trafikk.
Både kort og lang trimløype sykler samme trasé inn mot mål, og du passerer målstreken på samme sted som starten gikk.

Skapad av espene

Bana

Small_add_newLägg till bansträckning Bansträckning saknas.